Algemeen

Zijn alle producten officieel?

Ja, alle producten zijn 100% officieel. Wij importeren producten rechtstreeks uit Zuid-Korea via officiële retailers. De albums zijn op de achterkant voorzien van een KOMCA zegel waarmee de echtheid wordt aangeduid. Andere producten zijn in de meeste gevallen voorzien van een afdruk of zegel van de platenmaatschappij van de artiest(en).

Telt een album aankoop mee voor de charts?

Wij kopen albums in via officiële retailers die lid zijn van de Hanteo Family. Albums die wij inkopen tellen mee voor de Hanteo en Gaon charts.

De real-time verkoopcijfers van Hanteo worden door wekelijkse muziekshows (o.a. M!Countdown, Music Bank, Music Core en Inkigayo) gebruikt als één van de vele factoren die hun wekelijkse winnaar bepalen. Gaon telt het aantal verzonden albums. Distributeurs van de albums rapporteren aan Gaon het aantal verzonden albums voor de verkoop. De cijfers van de Gaon chart worden gebruikt tijdens de ‘end of year awards’ voor het uitreiken van awards (ook Daesangs).

Hoe werken pre-orders?

Pre-order producten zijn producten die nog niet in ons bezit zijn. Dit kan zijn omdat het product nog niet is uitgebracht of omdat het product nog onderweg is vanuit Zuid-Korea.

Op de product pagina staat aangegeven wanneer wij het product verwachten. Zodra het product in ons bezit is, sturen wij het meteen naar jou toe.

Let op! Als je meerdere pre-order producten of een combinatie van producten op voorraad en pre-order producten in één bestelling hebt, wordt jouw bestelling pas verzonden wanneer alle producten er zijn.

Hoe zit het met DVD regiocodes?

De meeste DVD’s (zoals Summer/Winter Package, Season’s Greetings en tours) zijn regiocode 1 en 3. Europa valt echter onder regiocode 2. Het is daarom niet mogelijk om de DVD’s op standaard DVD spelers af te spelen. Je hebt hiervoor een regiovrije DVD speler nodig.  Alle Blu-rays hebben de regiocode A, B & C of zijn regiovrij. Je kunt deze op een normale Blu-ray speler afspelen.

Waarom zijn de prijzen een stuk hoger dan in Zuid-Korea?

Omdat wij onze producten buiten de EU inkopen, zijn wij verplicht extra kosten te betalen. Deze extra kosten verdelen wij over de aantal producten die in dezelfde zending zitten.

De volgende kosten zijn in de verkoopprijs verwerkt:

  • Inkoopprijs
  • Verzendkosten van Zuid-Korea naar Nederland
  • Invoerrechten
  • Inklaringskosten
  • btw

Ik kan mijn favoriete artiest(en) niet vinden. Kunnen jullie producten van deze artiest(en) toevoegen aan het assortiment?

Elke restock houden wij rekening met het bestellen van albums en officiële merchandise van artiesten waar veel vraag naar is. Wil je graag producten van jouw favoriete artiest(en) op Kyeopta.nl zien? Laat jouw suggestie hieronder achter:






    Bestelling

    Kan ik mijn bestelling wijzigen of annuleren?

    Als je jouw bestelling wilt wijzigen of annuleren, neem dan zo snel mogelijk, na het plaatsen van je bestelling, contact met ons op. Als jouw bestelling al door ons ingepakt is, kunnen wij de bestelling helaas niet meer wijzigen of annuleren. Je kunt de bestelling dan alleen nog retourneren.

    Ik heb geen bevestigingsmail gekregen.

    Na het afronden van jouw bestelling ontvang je automatisch een bevestigingsmail. Normaal gesproken ontvang je dit binnen enkele minuten.

    Heb jij geen bevestigingsmail gekregen? Controleer eerst jouw ongewenste mail. Het kan zijn dat de bevestigingsmail daar terecht is gekomen. Kun je de bevestigingsmail niet vinden? Stuur dan een e-mail naar contact@kyeopta.nl of stuur ons een bericht via het contactformulier.

    Er is iets mis met mijn ontvangen bestelling!

    Controleer je bestelling direct na ontvangst. Indien jouw geleverde bestelling niet klopt of niet in orde is, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op via contact@kyeopta.nl of het contactformulier zodat wij met een passende oplossing kunnen komen.

    Hoe kan ik (een deel van) mijn bestelling retourneren?

    Kyeopta hanteert een termijn van 30 dagen bedenktijd na ontvangst van jouw bestelling, waarin je (een deel van) jouw bestelling retour mag sturen. Gebruik hiervoor het retourformulier. De verzendkosten voor het retourneren van (een deel van) jouw bestelling zijn voor eigen rekening.

    Geretourneerde producten moeten in originele staat zijn en zowel de originele onderdelen als de verpakking bevatten. Albums, DVD’s en Blu-ray’s moeten in de originele gesealde verpakking worden geretourneerd. Wanneer de geretourneerde producten niet in originele staat zijn ontvangen door ons, mogen wij de retournering weigeren.

    Wanneer wij de retournering hebben geaccepteerd, wordt het bedrag binnen enkele werkdagen, maar in ieder geval binnen twee weken, teruggestort.

    Betaling

    Welke betaalmogelijkheden zijn er?

    Je kunt je bestelling betalen via iDEAL, Visa, Mastercard, PayPal, Bancontact of Giropay.

    Levering

    Wat zijn de verzendingskosten en naar welke landen verzenden jullie?

    Producten op voorraad worden direct uit ons magazijn in Nederland verzonden.

    Wij streven er naar om jouw bestelling zo spoedig mogelijk aan jou te leveren. Het verwerken van jouw bestelling duurt 1-3 werkdagen. Daarna wordt jouw bestelling overhandigd aan de pakketvervoerder.

    Wij verzenden aan de volgende landen en gaan uit van de door de pakketvervoerder verstrekte levertijden:

    Zone NL: 2,99 EUR [1 – 2 werkdagen]
    Nederland

    Gratis verzending binnen Nederland bij besteding van €22 of meer.

    Zone EU1: 5,99 EUR [1 – 3 werkdagen]
    België, Duitsland

    Zone EU2: 10,99 EUR [2 – 4 werkdagen]
    Denemarken, Frankrijk, Hongarije, Litouwen, Luxemburg, Oostenrijk, Polen, Tsjechië

    Gratis EU verzending bij besteding van €75 of meer.

    Houd er rekening mee dat de verwerking- en leveringstijd kan worden beïnvloed door vakanties, slecht weer en nationale feestdagen. Wij zijn niet verantwoordelijk voor vertragingen door het postbedrijf.